وزیر آموزش و پرورش تاكيد كرد؛

مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه می گذرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه های آن می گذرد و قد و قواره هر کشور نیز از مدرسه های آن نمایان می گردد.

 رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، اظهار نمود: دشمن می داند که جریان و مکتب انقلاب اسلامی که ملت شریف ایران رهروی آن هستند، شهادت را هدیه الهی و جایگاهی والا می داند.

وی در ادامه افزود: مسیر اقتدار هر کشوری از مدرسه های آن کشور می گذرد و قد و قواره هر کشور نیز از مدرسه های آن نمایان می گردد، در نتیجه هر اندازه مدارس باشکوه تری در کشور وجود داشته باشد نظام تعلیم و تربیت نیز شکوه والاتر و در نهایت کشوری آبادتر خواهیم داشت.

صحرایی با اشاره به شعار مدرسه قوی، ایران قوی، تصریح نمود: مدرسه قوی، ایران قوی شعاری است که معنای آن رشد نظام تعلیم و تربیت کشور در تمام ابعاد و پس از آن پیشرفت کشور در حوزه های مختلف است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، گفت: ارتقای کشور در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دیگر موارد وابسته به رشد مدرسه و تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدرسه قوی است.

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه، اظهار داشت: اصلی ترین مولفه های مدرسه قوی، دانش آموز، معلم، مدیر و پس از آن محتوا است که باید مورد توجه باشد و یک اصل اساسی را باید اشاره نمود و آن معلم است که آینده را می سازد در نتیجه میتوان گفت معلم هم مسئله و هم راه حل آن است.

وی، تاکید نمود: ساختن این نگاه و باور برای مردم و مسئولین که تحقق اهداف کلان کشور در آموزش و پرورش و مدرسه رقم می خورد وظیفه مهمی است که باید با برنامه صورت گیرد.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به برنامه ریزی برای برنامه های تحولی، افزود: در ارتباط با مسائل باید یا ایجابی، اصلاحی و یا تحولی عمل نمود. تشخیص مطلوب اینکه چه سیاستی باید نسبت به برنامه ها و مسائل در نظر گرفت برای مدیران اهمیت دارد و در این قائده اصلاح باید زمان و صبوری را مدنظر داشت.

وی در ادامه، گفت: اتحاد، انسجام و همبستگی در نظام تعلیم و تربیت ضروری است تا به یک یگانی در آموزش و پرورش رسید و این یگانی و یکی شدن بسیاری از مسائل آموزش و پرورش را برطرف می نماید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح های تحولی صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی، تصریح نمود: طرح شهید همت با هدف توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند به منظور کاهش بازماندگان از تحصیل از جمله مواردی است که با تلاش بسیار، نتایج مطلوبی داشته است.

وی به گروه های آموزشی و دبیرخانه های تخصصی اشاره نمود و گفت: دبیرخانه های آموزشی بسیار مورد تاکید است و حضور گروه های آموزشی در مدارس یک نیاز اساسی است و ارتباط مطلوب این گروه ها اهمیت دارد که باید برای آن برنامه ریزی و اقدام نمود.

صحرایی در پایان با اشاره به مولفه های هویت ملی، تصریح نمود: آموزش و تحقق هویت ملی با نمادهایی مثل پرچم و یا سرود ملی باید در مدارس به صورت ویژه مورد تاکید قرار است.